فراخوان خطاب به زنان افغان مقیم در اروپا
عده از فعالین و کادر های جنبش دیموکراتیک زنان افغانستان عده از فعالین و کادر های جنبش دیموکراتیک زنان افغانستان

بسم الله الرحمن الرحیم

مصوب در اجتماع اروپایی مورخ 15 ماه می 2011

 

خواهران ، مادران عزیز ، زنان رنجدیدۀ هموطن!

ترک اجباری وطن زندگی در شرایط غربت و بی وطنی بر درد ها و پروبلم های زنان افزوده و خانواده ها و زنان هموطن ما را با دشواری های جدیدی مواجه ساخته است.

شوک فرهنگی ، عدم بلدیت با لسان ، قوانین و فر هنگ کشور های میزبان ، بیکاری ،  انزوا ، تنهایی و عدم حضور فعال در اجتماع ، حقایق مسلم زندگی اکثریت زنان را تشکیل میدهد.

دختران جوان ما بین دو فرهنگ با سراسیمگی روانی مواجه اند. خطر وحشتناک جدایی و از هم پاشیدن کانون خانواده های افغان را بصورت روز افزون تهدید مینماید. وضعیت زنان افغان در داخل کشور به اساس گزارش های سازمان های دفاع از حقوق بشر بصورت تراژیک وخیم و دشوار گردیده است.خشونت علیه زنان ، محرومیت و تعمیل انواع ستم بر

آنان در حال اوجگیری است.

افغانستان یگانه کشوریست که در آن وقایع خود سوزی زنان مکررآ ثبت میگردد. ازدواج های اجباری ، بیسوادی ، بیکاری و فقر قبل از همه دامنگیر زنان است.

 

زنان اولین قربانیان بی امنیتی و ادامه جنگ اند.شرایط جدید زنده گی انبوه از وظایف جدید رادر برابر زنان آگاه و با درک وطن مطرح ساخته است. همین اکنون شمار کثیر از نهاد ها انجمن ها و تشکیلات و هسته های کار با زنان مصروف کار درین راستا اند.

 

در حقیقت امر موج جدیدی از جنبش زنان در حال شکل گیری است. به خاطر تحکیم و گسترش هر چه بیشتر این جنبش و واکنش متحدانه آن در مبارزه برای اعاده حقوق زنان افغان رفع خشونت بر زنان افشاو مقاومت در برابر سیاست های زن ستیزانه نیرو های تاریک اندیش و عقب مانده تعمیل فشار برای جلوگیری انفاذ قوانین ظالمانه و تبعیض پرستانه حکام ظالم و افراطیون در افغانستان و مساعدت به زنان مهاجر در حل دشواری ها و چالش های ناشی از شرایط غربت و بی وطنی ،کمک فعال در جهت انتیگریشن آنان ، تدویر تدابیر فرهنگی و تربیتی برای دختران جوان ، تلاش برای ایجاد همسویی و همگرایی ، مبارزه زنان در ایجاد یک نهاد سراسری اروپایی مدتهاست که از جانب نهاد های مختلف زنان و شخصیت ها و فعالین جنبش زنان مطرح می شود و بر یک نیاز مبدل گردیده است.

ما را عقیده بر این است که یک نهاد اروپایی مستقل و غیر وابسته زنان بر پایه همسویی و همگرایی شورا ها و انجمن ها ، سازمانها و نهاد های زنان ، شخصیت های مستقل زنان  بر مبنای یک بر نامه عمل و سند تشکیلاتی ایجاد گردد . تا بصورت مستقل تر و موٍثر تر فعالیت نهاد های کار با زنان را سمت و سو دهد.

پیشنهاد مینماییم تا گروپ کاری برای تدارک آن ، متشکل از نمایندگان منتخب نهاد  های زنان و شخصیت های مستقل الی نیمه اول ماه جون ایجاد گردد که تدویر یک کنفرانس علمی ، تحقیقاتی در باره وضعیت زنان افغان و تدویر اجماع اروپایی نمایندگان منتخب نهاد های زنان و شخصیت های مستقل را در ماه سپتامبر آماده سازد.

 و من ا لله تو فیق

 


May 18th, 2011


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها